INSTALACJE GAZOWE

Zdjęcia:



Gaźnik Instalacje gazowe a elokogia

Instalacja gazowa do pojazdów z silnikami gaźnikowymi
Skład instalacji:

  • reduktor gazowy,
  • elektrozawór gazowy,
  • elektrozawór benzynowy,
  • centralka wyboru rodzaju zasilania (gaz/benzyna),
  • mixer,
  • zbiornik od 40 do 200l,
  • wielozawór zbiornika,
  • zawór tankowania.
Wtrysk jednopunktowy

Instalacja gazowa do pojazdów z silnikami na wtrysku jednopunktowym.
Skład instalacji:

  • reduktor gazowy,
  • elektrozawór gazowy,
  • centralka wyboru rodzaju zasilania (gaz/benzyna); standardowo montowana jest centralka z automatycznym przełączaniem z benzyny na gaz,
  • mixer,
  • elektronika pozwalająca na pełne współdziałania komputera benzynowego i instalacji gazowej,
  • zbiornik od 40 do 200l,
  • wielozawór zbiornika,
  • zawór tankowania.

Wtrysk wielopunktowy

Instalacja gazowa do pojazdów z silnikami na wtrysku wielopunktowym.
Skład instalacji:

  • reduktor gazowy,
  • elektrozawór gazowy,
  • centralka wyboru rodzaju zasilania (gaz/benzyna); standardowo montowana jest centralka z automatycznym przełączaniem z benzyny na gaz,
  • mixer,
  • zabezpieczenie przed wzrostem ciśnienia w kolektorze ssącym lub układzie dolotowym powietrza,
  • emulator wtryskiwaczy,
  • elektronika pozwalająca na pełne współdziałania komputera benzynowego i instalacji gazowej,
  • zbiornik od 40 do 200l,
  • wielozawór zbiornika,
  • zawór tankowania.

Opcja:
Do tego typu pojazdów można zamontować instalację wtrysku sekwensyjnego gazu.

Wtrysk sekwencyjny gazu




Komputer

Centralka

Wstępny filtr gazu

Parownik

Reduktor i filtr gazu fazy lotnej

    System "MISTRAL" to instalacja gazowa czwartej generacji wyróżniająca się nowatorskimi rozwiązaniami. Bezproblemowa instalacja podzespołów wynikająca z prostoty całego systemu przy jednoczesnej precyzyjnej kontroli dawkowania gazu sprawiają, że MISTRAL jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa a w szczególności tych najnowszych.
   MISTRAL jest systemem, który wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przyszłych użytkowników samochodów zasilanych gazem LPG. Nareszcie wiele niedomagań systemów poprzednich generacji zostało wyeliminowane:

   Zastosowanie dwóch filtrów gazu oraz oddzielenie reduktora od parownika zapewnia ochronę przed zabrudzeniem i maksymalnie długi czas poprawnej pracy wtryskiwaczy. Stałe zanieczyszczenia takie jak opiłki metalu są przechwytywane przez pierścień magnetyczny a następnie zatrzymywane przez filtr, natomiast ciężkie frakcje gazu powstające przy odparowaniu zostają zatrzymane w osadniku ze specjalnym wkładem znajdującym się przed reduktorem.
   Nie ma potrzeby stosowania jakichkolwiek emulatorów (wtrysku, OBD, sondy lambda itp.) ponieważ mieszanka utrzymywana jest przez cały czas na właściwym poziomie.
   Jednym sygnałem potrzebnym do określenia dawki gazu jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.
   MISTRAL jest systemem programującym się automatycznie, bez względu na rodzaj sterownika wtrysku benzyny. Nie ma konieczności wprowadzania gotowych programów do konkretnego auta.
   Dodatkowo kilka rodzajów dostępnych wtryskiwaczy o różnych wydajnościach umożliwia dostosowanie SSW do mocy silnika
   Wykorzystanie najlepszych obecnie dostępnych technologii umożliwia pracę systemu w czasie rzeczywistym, czyli otwarcia wtryskiwaczy gazowych odpowiada bieżącemu cyklowi pracy wtryskiwaczy benzynowych.
   Wszystkie te nowe rozwiązania stanowią poważny krok naprzód w dziedzinie samochodowych instalacji gazowych.

   System sekwencyjnego wtrysku gazu jest zalecany do silników z plastikowym kolektorem ssącym. Zużycie gazu w stosunku do benzyny jest większe o około 5% w zależności od typu pojazdu i silnika. Moment obrotowy jest niższy o 2% a moc pojazdu pozostaje praktycznie bez zmian.
   SSW MISTRAL jest najmniej awaryjnym systemem 1/5500 tys szt. gdzie systemy innych producentów to 4/3000 tyś szt. atutem SSW MISTRAL jest proste i mało skomplikowane wykonanie nie potrzeba kalibracji a obsługa ogranicza się do wymiany filtra wstępnego.
   Posiadając auto gdzie występuje kolektor plastikowy możemy wymienić kolektor na metalowy, ale mamy stary system gdzie nadal dochodzi do detonacji mieszanki wewnątrz kolektora.